POBYT SE SKIPASEM ?
Během zajišťování lyžařských pobytů se stále časťěji probírá problematika skipasů. Mnozí zájemci předpokládají (někteří toto dokonce vyžadují), že součástí všech lyžařských pobytů s vlastní dopravou je také skipas. Vždy to však neplatí. Pokud by takový lyžařský balíček (ubytování doplněno skipasem) zákazníkovi nic nepřinesl, nemá cenu skipas k ubytování přidávat. Situace je možno jednoduše vysvětlit.
V případě, že nám náš partner (lyžařské středisko, turistická kancelář aj.) nabízí skipasy pro naše zákazníky za zvýhodněné ceny, potom je v rámci lyžařských paušálů (ubytování + skipas) nabízíme našim zákazníkům (my jim vyjdeme vstříc a oni ušetří). Pokud nám nejsou zvýhodněné skipasy nabídnuty (nebo je sleva jen pro velké autobusové skupiny apod.), do naši nabídky je nezařazujeme. Pro zákazníky by to bylo nevýhodné. Vzhledem k tomu, že s objednávkou skipasů jsou vždy spojeny nějaké (byť malé) náklady (poplatky atd.), náš zákazník by nakonec hradil více, než pokud si skipas zakoupí sám na pokladně, a to je zbytečné.
Dle našich zkušeností je třeba zmínit ještě jeden aspekt, proč není vhodné „nezvýhodněné“ skipasy předem zajišťovat. V případě nákupu skipasu na místě, si může zákazník skipas „přizpůsobit“ okamžitým podmínkám. Pokud má smůlu a přijíždí za ošklivého počasí, může si koupit skipas na kratší dobu. Naopak, přijede-li za nádherného počasí, skvělých sněhových podmínek a úžasné předpovědi počasí, může se ještě (v některých střediscích) rozhodnout pro skipas delší (i na odjezdový den), nebo platný na rozsáhlejší oblast (např. místo jen na Plose si zakoupí Superski na celé Dolomity). Pokud má skipas již předem zajištěný, ničemu se již přizpůsobit nemůže.
Z výše uvedeného je zřejmé, že zajišťovat skipas předem se vyplatí, je-li se slevou (proč neušetřit). Pokud na něj sleva nabízená není, je výhodnější (operativnější) si skipas zakoupit až na místě.