Seznamte se prosím důkladně s popisem Vámi vybraného zájezdu/pobytu na tomto webu. Z uzavřené smlouvy vyplývají pro CK i zákazníka určtá práva a povinnosti. Proto doporučujeme seznámit se také se Všeobecnými obchodními podmínkami (VOP) i Důležitými informacemi (DI). Níže uvádíme jen výběr nejdůležitějších informací, a to v reakci na často kladené otázky zákazníků.
CK TURISTA zajišťuje účast na zájezdech a pobytech na základě Smlouvy (Smlouvy o zájezdu nebo Smlouvy o obstarání služby cestovního ruchu):
I. Smlouva je uzavřena: v okamziku, když zákazník zašle do CK písemně (mailem) Závaznou objednávku nebo doplněnou Smlouvu.
II. Smlouva je účinná: po úhradě zálohy a po potvrzení ze strany CK.
Podrobný postup najdete ZDE
VOP - čl.5
I. platby v Kč z ČR: Raiffeisen Bank, č.ú. 3727487001 / 5500
II. platby v EUR ze zahraničí: IBAN: CZ4020100000002400423255 / BIC-SWIFT: FIOBCZPPXXX
III. v hotovosti jen výjimečně a po předchozí domluvě)
variabilní symbol = prvé šestičíslí rodného čísla (objednavatele) plus číslo zájezdu/pobytu (např. na zájezd č. 7001: 6821067001)
Platbu je možné zaslat současně za všechny účastníky přihlášené pod jedním variabilním symbolem (např. 8 osob na dvou listech SoZ je vedeno pod jedním v.s.).
U došlých plateb z jiných bank je nutné počítat s 1-3 denní prodlevou na bankovní převody.
Výše plateb zájezdu/pobytu před jeho zahájením:
VOP - čl.8
Zaměstnavatelé často přispívají svým zaměstnancům na jimi vybranou dovolenou. Každý zaměstnavatel má své interní předpisy pro poskytování tohoto příspěvku (podmínky, výši příspěvku aj.), proto se prosím předem informujte u svého zaměstnavatele. Maximální osvobozená částka dle zákona č.586/1992 Sb. o dani z příjmu § 9 odst. 7d) je 20.000Kč/rok/zaměstnanec na rekreaci (včetně zájezdů) za podmínek, že se jedná o nepeněžní plnění pro zaměstnance a jeho rodinné příslušníky (tzn. vystavení faktury cestovní kanceláří na zaměstnavatele). Běžně vystavujeme faktury přímo na zaměstnavatele, přpadně na firmy, které tuto agendu zpracovávají pro některé firmy - zaměstnavatele (např. Sodexo nebo Benefit Management: pokud si zákazník vyřídí příspěvek sám, CK pak fakturuje dle jeho požadavku). Vždy se však musí jednat o úhradu plné výše ceny zájezdu, proto není možné využívat fakturaci na firmy účtující si provizi, či platit prostřednictvím jakýchkoli poukázek jako jsou např. Flexipasy, Benefit bodu, poukázky Sodexo apod.
Fakturu na zaměstnavatele vystavujeme zákazníkovi, který je již přihlášen na zájezd/pobyt, a to dle následujících podmínek:
Váháte nad vhodným dárkem pro své blízké, přátele, obchodní partnery či zaměstnance? Věnujte jim odpočinek a zábavu v podobě našeho dárkového poukazu. Pro objednání dárkového poukazu nám jednoduše zavolejte nebo napište.
Jak Dárkový poukaz funguje ?
1. Je jen na Vás, jaký typ Dárkového poukazu zvolíte:
2. Cestovní kancelář vydá Dárkový poukaz jako ceninu. Dárkový poukaz se vystavuje na základě písemné objednávky (vlastní nebo formulář zaslaný CK) a až po úhradě jeho hodnoty ze strany objednávajícího. Hodnota Dárkového poukazu se hradí převodem na účet CK TURISTA, v případě zájmu může cestovní kancelář vystavit fakturu na jeho hodnotu. Dárkový poukaz zasílá cestovní kancelář poštou na adresu objednávajícího.
3. V případě "Dárkového poukazu na zájezd/pobyt" musí objednávající před jeho vydáním sepsat Smlouvu o zájezdu. Případné následné změny již vybraného zájezdu/pobytu z dárkového poukazu se řídí Všeobecnými smluvními podmínkami CK TURISTA.
4. Dárkový poukaz na částku lze použít pouze k nákupu cestovních služeb z nabídky CK TURISTA (www.ckturista.cz), není možné ho vyměnit za hotovost nebo jiné finanční kompenzace. Obdarovaný následně po předložení "dárkového poukzu na částku" vybírá dle vlastního uvážení, v případě zájmu mu rádi poradíme. Přihlášení na vybraný zájezd/pobyt probíhá běžným způsobem, pouze jako úhrada je uveden "Dárkový poukaz".
5. Je-li cena objednaných služeb vyšší než hodnota Dárkového poukazu, uhradí obdarovaný rozdíl v ceně cestovní kanceláři CK TURISTA.
6. Je-li je cena objednaných služeb nižší, než hodnota Dárkového poukazu, rozdíl se ze strany CK TURISTA nevrací. Proto doporučujeme vybrat si zájezd/pobyt ve stejné nebo vyšší hodnotě, než je hodnota Dárkového poukazu.
7. "Dárkový poukaz na částku:, tzn. celkovou jeho hodnotu, je možno uplatnit pouze na jednu objednávku.
8. "Dárkový poukaz na částku" je možno uplatnit v CK TURISTA při objednávce, a to nejpozději do data platnosti uvedeného na Dárkovém poukazu.
Zákazníkům přihlášeným na zájezd s vlastní dopravou zasílá CK na e-mail „Podrobné pokyny“ pro cestu, a to cca 7 dnů před odjezdem:
V případě jakýchkoli nejasností jsme Vám k dispozici k zodpovězení Vašich dotazů na tel. 00420 724 772 080, na e-mail: ckturista@ckturista.cz .
V ceně není povinné pojištění léčebných výloh do zahranicí ani pojištění STORNA aj.
Důrazně doporučujeme zákazníkům uzavření pojištění na STORNO zájezdu, tj. pro případ, že zákazníkovi vzniknou náklady v souvislosti s odstoupením od Smlouvy, tj. stornem zájezdu. Doporučujeme sjednat "Komplexní pojištění včetně pojištění storna zájezdu" u UNIQA pojišťovny naším naším prostředictvím .
VOP - čl. 8 a 17
Nastoupit a vystoupit je možno jen na výše uvedených standardních nástupních místech. Výše uvedené časy odjezdů jsou pouze orientační, avšak v tento čas musí zákazník již čekat na daném nástupním místě (který má ve SoZ uveden). V závislosti na počtu zastávek, délce nakládání apod. může dojít k určitému zpoždění (v žádném případě nemůže autobus vyjet dříve, než je u daného nástupního místa uvedeno). V případě velkého zpoždění autobusu je zákazník informován na tel. čísle, který uvedl do SoZ. Je proto důležité mít telefonní číslo, které zákazník uvedl do SoZ, v den odjezdu u sebe a zapnutý.
Vzhledem k přepravním podmínkám nemůže dopravce provádět městský či příměstský rozvoz zákazníků. Na jiných místech (maximálně však do vzdálenosti 5 km od dopravní trasy) je možno nastoupit a vystoupit pouze v případě skupiny nad 15 osob (toto místo musí být dohodnuto a uvedeno v smlouvě o zájezdu). Vzdálenější nástupní místa mohou po předchozí dohodě s CK a dohodnutým příplatkem využít kolektivy, které obsadí celý autobus (minimálně 30 osob).
Maximální čekací doba na nepřítomné zákazníky je 10 minut, pak musí autobus pokračovat v dopravě dle programu.
Nástupní místo musí zákazník uvést do SoZ již při přihlášení. V případě změny je účtován poplatek dle VOP čl.13. Na výše uvedených nástupních místech autobus zastavuje jen tehdy, má-li zde dle SoZ nastupovat účastník zájezdu, jinak autobus tato místa míjí bez zastavení.
ZASEDACÍ POŘÁDEK: je plně v kompetenci CK, přičemž je brán zřetel na sedadla se zaplacenou místenkou, následně pořadí přihlášených zákazníků, případně další kritéria CK. Při nástupu na zájezd se zákazník musí prokázat platnou SoZ (jeho kopií), a to vedoucímu zájezdu. Po dobu jízdy autobusu, stjeně jako po dobu celého zájezdu, je k dispozici telefon 00420 724 772 080.
I. Vzhledem k tomu, že CK využívá autobusy více značek a různých velikostí, nemají tyto autobusy stejné uspořádání sedadel. Z tohoto důvodu není možné nabízet místenku na dané číslo sedadla, ale je nutná písemná specifikace umístění sedadla zákazníkem:
1. určení strany:
strana za řidičem (= levá strana ve směru jízdy)
strana za průvodcem (= pravá strana ve směru jízd
2. určení řady:
Maximální množství a velikost zavazadel v autobusové přepravě:
**Je nutno počítat s tím, že pokoje 2+1 a 2+2 jsou někdy prostorově omezenější a 3. a 4. lůžko mohou tvořit jednodušší přistýlky (válenda, patrová postel, rozkládací křeslo, menší rozkládací dvoukřeslo pro 2 apod.).
Slevy pro děti (dětské ceny) platí jen v případě ubytování dětí na přistýlce (tj. 3. - 4. lůžku) v pokoji rodičů, tj. 2 dospělých osob.
Jednolůžkové pokoje, přestože jsou s příplatkem, jsou většinou velmi malé a často bez balkonu a nemusí být zcela identické s dvoulůžkovými pokoji.
Přidělování pokojů a apartmánů je plně v kompetenci místního ubytovatele. Umístění pokoje, patro, výhled atd. nemůže CK ovlivnit.
Počet osob v ubytovací jednotce nesmí být vyšší než počet lůžek (není-li uvedeno jinak).
Vašemu individuálnímu přání při objednávce v souvislosti s ubytováním se snažíme vyhovět zasláním žádostí na ubytovatele. Musíme však výslovně upozornit, že jejich splnění je výlučně na ubytovateli, a proto za ně nemůžeme jako CK převzít žádnou záruku. V případě jeho nesplnění se nejedná o porušení Smlouvy ze strany CK.
Od 26.6.2012 musí mít každý občan České republiky (tedy včetně dětí) při cestování do zahraničí vlastní cestovní doklad. Kompletní informace najdete na webu Ministerstva zahraničí - Podmínky vycestování z ČR.
Každý občan ČR (tedy i nezletilé děti od 0 let věku) musí mít vlastní cestovní doklad: v zemích EU cestovní pas nebo OP, do zemí mimo EU cestovní pas. Kompletní informace najdete na webu: Ministerstvo zahraničí.
Tyto stornopolatky se uplatní také na závaznou objednávku (VOP - čl.5)
Oznámení o odstoupení od Smlouvy musí podat zákazník, který od smlouvy odstupuje a to písemnou formou (nejlépe zasláním e-mailu) a pokud možno okamžitě (rozhoduje den doručení do CK). Doporučujeme uzavření pojištění storna, v neposlední řadě také zajištění náhradníka (za manipulační poplatek).
VOP - čl. 13 a 14CK je oprávněna odstoupit od smlouvy před zahájením:
Pro řízení osobního vozidla na území EU je zapotřební mít s sebou platný řidičský průkaz, osvědčení o technické způsobilosti vozidla a zelenou kartu - mezinárodní doklad o platnosti povinného ručení na území cizího státu. Povinností vybavení vozidla je oranžová výstražná vesta, a to pro každého cestujícího ve vozidle, v zimě je nutné mít s sebou řetězy. Rodiny s dětmi musí mít pro všechny děti ve věku do 12 let bezpečnostní sedačku. Pro průjezd Rakouskem, Slovenskem, Slovinskem ... po dálnici je zapotřebí zakoupení dálniční známky. Doporučujeme dodržovat dopravní předpisy.
Další nezbytné detaily a podrobnosti jsou uvedeny ve "Všeobecných obchodních podmínkách", které Vám doporučujeme přečíst.